Anul în care am călătorit cel mai puțin, am avut cele mai multe frâne personale și am muncit cel mai mult. Nu mă plâng de partea cu munca, am lucrat la cel mai interesant proiect din ultimii 5 ani.

Ba chiar m-am bucurat că m-am dezmorțit și am avut ocazia să trec printr-un proces de “merger&acquisition”, să fac echipă cu persoane noi și, împreună, să ducem la bun sfârșit procesul de rebranding al agențiilor TUI TravelCenter, care acum se numesc DERTOUR.

În plus, îmi place cum a ieșit și spotul TV cu “capetele în vacanță”! Îl puteți vedea aici. ⬅️

Însă acum, că am terminat acest proiect asumat, am multe de recuperat în plan personal, în special în materie de călătorii. 2020….loading!

Până atunci, să trecem totuși rapid prin retrospectiva anului 2019 în materii de călătorii. Ne bucurăm – și avem dovada – că experiențele noastre vă inspiră și asta ne mobilizează să continuăm aceste retrospective.

Ianuarie

Emiratele Arabe Unite ➡ Oman ➡ România

Pe 1 ianuarie am plecat către est, nu foarte departe, ci doar până în Peninsula Arabică.
Deși mai fusesem în Dubai, am considerat pe bună dreptate că nu văzusem nimic și acum am luat “la picior” mai multe emirate. Am început din nord, cu Ras Al Khaimah, care se dezvoltă rapid și se poziționează diferit de vecinul său, cu experiențe mai apropiate de natură.

Am continuat cu uriașul parc de distracții care este Dubai. În permanentă expansiune, Dubai este un loc din care nu ai cum să nu pleci impresionat într-un fel sau altul.

În Abu Dhabi însă ne-a plăcut cel mai mult. Orașul are niște proporții mai decente, nu te zdrobesc verticalele și, în plus, are două locuri care par din altă lume: Insula Muzeelor și moscheea Sheikh Zayed.

Citește impresiile noastre din Ras Al Khaimah, Dubai și Abu Dhabi:

👳 Oman

Ce bine că Oman nu vrea să fie ca UAE! Și-a păstrat tradițiile, forturile și regimul de înălțime care zice că nimic nu poate depăși minaretul moscheei! Autenticitatea am găsit-o în Oman și cu siguranță ne vom mai întoarce aici.

Citește impresiile noastre din Oman:

💆 Castel Daniel, Tălișoara, România

Un loc care ne este tare drag și pe care îl privim cu admirație: Hotel Castel Daniel.
Echipa de oameni deosebiți care stă în spatele acestui proiect de restaurare și amenajare a inaugurat anul acesta SPA-ul numit “Cellarium Slow Down SPA”. Ne-am dus să îl vedem și să îl fotografiem, împreună cu noile camere tematice și restaurantul.

Dacă vă tentează, găsiți aici toate detaliile: https://www.danielcastle.ro/

Februarie

Pauză de la călătorit.:(

Martie

🌊 Vadu, Dobrogea

Am scos capul timid, dând o fugă până la Vadu.

Aprilie

DOBROGEA ➡ SINAIA

Ceva mai “curajoși”, am petrecut un weekend la Jurilovca. De reținut este că în Dobrogea primăvara este o nebunie!

Apoi am căutat tritoni pe lângă Sinaia și tot atunci am început o colaborare fotografică de lungă durată cu o companie ce activează în HORECA.

Mai

💙 Grecia

Peloponez cu mașina și cu “fetele”. Căsuță pe plajă și excursii de o zi în împrejurimi. Mâncare excelentă, prețuri mici și două dintre cele mai frumoase orășele pe care le-am văzut: Monemvasia și Nafplio.

Despre locurile în care am fost în Peloponez puteți citi în acest articol: https://www.unanhaihui.ro/vacanta-in-grecia-e-rost-de-viata-buna-in-peloponez/

Iunie

🌊 Vadu, Dobrogea

Record de pișcături/oră la Vadu, plaja noastră preferată din România.

Iulie

🌳Valea Verde, Cund (Transilvania)

Luna cu cel mai frumos proiect fotografic din an: lanuri de floarea soarelui la răsărit, dealuri transilvănene împădurite și “haiduci”, plus o experiență culinară desăvârșită. Toate în același loc de poveste: Valea Verde Retreat, în satul Cund.

Te poți caza într-una dintre casele săsești originale, restaurate cu grijă, și apoi nu îți rămâne decât să te relaxezi în acest decor seducător și să afli povestea locului direct de la gazde. Merită din plin!

Bonus: cabana nouă de la marginea pădurii, la care ajungi într-una dintre trăsurile vintage și unde ai parte de o experiență culinară autentică, la lumina lumânărilor.

Las aici link-ul la care găsiți toate informațiile: https://www.valeaverde.com/
Dacă vă face cu ochiul, vă sfătuiesc să rezervați din timp! Locul este fabulos!

August

“Arestați” în București. Cred că am dat totuși o fugă la Marea Neagră, la bulgari.

Septembrie

🌇Viena, Austria

24 de ore în Viena. Atât doar! Nici nu am apucat să scriem despre asta, ci doar să postăm câteva cadre.

Octombrie

CUND ➡ SCROPOASA

🌳Valea Verde, Cund (Transilvania)

Cel mai ploios week-end din luna l-am prins fotografiind toamna la Valea Verde Retreat.
În ciuda vremii, am perseverat și am reușit să surprindem culorile și bogăția de experiențe “outdoor” cu care acest loc deosebit de frumos își tentează oaspeții: plimbări cu caleașca, vânătoare de trufe, călărie.

În timpul zilei, cabana de la marginea pădurii este locul perfect pentru observarea faunei locale, de la vulpi și cerbi, la urși bruni.

Noi ne-am cam îndragostit și ne “temem” că veți păți la fel imediat ce ajungeți aici.
Până atunci, poate vreți să îi urmăriți pe Instagram:

🍂 Lacul Scropoasa

La finalul lunii am vrut să mai prindem o zi de toamnă la munte și ne-am îndreptat către Scropoasa. Dacă aveți răbdare, la barajul de pe lac, în fiecare zi cu soare, se înfiripă o scenă magică din Stăpânul Inelelor.

Am scris scurt despre această ieșire de week-end aici: https://www.unanhaihui.ro/iesiri-de-weekend-lacul-scropoasa-muntii-bucegi/

Noiembrie

Am filmat reclama Dertour, ocazie cu care am revăzut marea. În rest, doar muncă.

Decembrie

Cipru

Ne-am premiat cu o scurtă vacanță de 4 zile în Cipru. Aproape, cald, relaxat, Cipru a fost o descoperire last-minute care ne-a mai “salvat” anul în materie de călătorii, iar mie mi-a terminat zilele de concediu.

Despre ce am văzut și ce am făcut în vacanța din Cipru am scris aici: https://www.unanhaihui.ro/cipru-in-extrasezon-itinerariu-pentru-4-zile/

La Mulți Ani, să ne auzim cu bine în 2020!