Idei de cazare in Cambodgia – Siem Reap si insula Koh Rong

Cat am stat in Siem Reap ne-am propus sa vedem si testam cateva optiuni de cazare.
Am cautat locatii diferite, care sa aiba ceva in plus, ceva care sa le particularizeze, ceva care sa faca memorabila si experienta clientului. Orasul este plin de optiuni. Este imposibil sa nu fie ceva care sa multumeasca atat pe clientii exigenti, cat si pentru cei cu pretentii mai modeste. Citeste mai mult →

Cambodgia de la nord la sud

Palatul Regal din Phnom Penh

In cele 8 luni haihui am remarcat un lucru: aeroporturile lumii seamana intre ele ca niste nuci de cocos. Adica nu sunt chiar identice, dar imprumuta din personalitatea tarii in care se afla de la extrem de putin spre deloc. Daca iti arata cineva o poza de interior din aeroport si iti da 4 optiuni de tari sa alegi unde se afla,  iti va fi aproape imposibil daca nu ai fost deja acolo. Cu cateva exceptii.

Una dintre ele este cel din Siem Reap. Din pacate nu multa lume il stie pentru ca linia aeriena locala are monopol si practica preturi descurajatoare pentru cei cu bugete restranse, insa una singura internationala (AirAsia) are voie sa opereze un zbor direct din Kuala Lumpur si pentru noi s-a potrivit manusa.

Are un farmec aparte sa cobori din avion direct pe pista si sa mergi pe jos pana la punctul de intrare in tara. Asa e in Dubrovnik, asa e in Punta Cana si asa e si in Siem Reap. De fiecare data m-am simtit ca un calator in epoca de inceput a aviatiei. Apuci sa simti caldura, sa vezi palmierii si avionul din care tocmai ai coborat indeaproape, nu doar culoarele de gresie, metal si sticla. Pe scurt, simti locul unde ai ajuns mult mai repede si mai placut decat in parcarea aeroportului unde alearga taximetristii dupa tine. Citeste mai mult →

Complexul de la Angkor – a doua parte

Maretul Angkor Wat si expresivul Bayon

Apusul si rasaritul soarelui.
Doua momente pe care toata lumea le considera magice, incarcate de semnificatii si numai bune de facut poze.
Fireste, ne batea gandul sa ne alaturam procesiunii care se indrepta catre Angkor Wat inca de la 4 dupa-amiaza. Este un deal pe care il poti urca cu piciorul sau cu ajutorul elefantilor, insa dupa calculele noastre geografice, soarele urma sa apuna in spatele acestui deal, pe partea opusa Angkor Wat-ului. Si nu intelegeam! Nu intelegeam de ce se duce lumea sa vada apusul la Angkor Wat?!
Ne-am facut noi socotelile cu harta in fata cam care ar fi locul unde ar trebui sa stam pentru a vedea soarele apunand in spatele templului, reflectandu-se in apa si i-am zis tuk-tuk-istului sa ne duca acolo. Citeste mai mult →

Complexul de la Angkor – prima parte

IMG_5608_buprofen_angkor_thom

Templele mai putin cunoscute

Pamantul in Cambodgia este rosu. Jungla deasa, cu zeci de nuante de verde. Soarele pare fixat la cativa centrimetri de capul tau, iar norii albi undeva prea departe.
Jungla nu este un loc tacut, chiar daca la prima vedere nu pare a misca ceva. Privirea se opreste in copaci uriasi, contorsionati, care imbratiseaza direct sau prin liane alti copaci, unindu-se de la un moment dat intr-un coronament des.
Zgomotele sunt diferite de cele cunoscute si nu inceteaza niciodata. Daca s-ar opri, ar insemna ca ceva grav s-a intamplat.
Aceasta este universul in care am intrat pentru a vedea una dintre minunile lumii antice – fosta capitala a imperiului khmer – Angkor. Citeste mai mult →

AbonareVrei să primești pe email articole despre destinațiile în care ajungem?