După un an haihui în jurul lumii, ne-am întors în România având convingerea că merită din plin să călătoreşti pe termen lung, versus să ajungi într-o destinaţie îndepărtată pentru doar o săptămâna sau două.

Cum promisiunile făcute înainte de plecare trebuiau respectate şi, în acest context, o nouă călătorie îndepărtată nefiind posibilă, ne-am îndreptat atenţia şi timpul către călătorii mai scurte, în ţările din jur, şi mai ales, în România.

Pe unde am fost şi ce locuri ne-au încântat, descoperiţi în “caledarul” de mai jos. Iar dacă vă face ceva cu ochiul şi doriţi să mergeţi acolo, daţi un semn şi povestim mai detaliat!

Ianuarie

Vaideeni, Vâlcea

ianuarie img_6374 img_6258 img_6344

Am ajuns în Vaideeni fără nicio planificare, în prima zi a anului, fungind de convenţiile Revelionului. Am găsit zăpadă, stâne – multe stâne – şi mulţi căţei care ne-au cam făcut să grăbim pasul.

Februarie

Fundătura Ponorului, Hunedoara

februarie img_5449 img_6890 img_6900

Prima tură foto cu Sorin Onişor, într-un loc greu accesibil, puţin cunoscut publicului larg. Un sat autentic, simplu şi izolat, cu oameni bucuroşi de oaspeţi şi cu o viaţă tare grea, pe care o trăiesc cu o seninătate de admirat.

Martie

Veliko Târnovo şi Bansko, Bulgaria

martie img_8108-pano-edit-edit img_8007-edit img_8356-hdr-edit

Primăvară am găsit-o în Veliko Târnovo şi am rămas câteva zile să ne bucurăm de ea. Ne-am continuat apoi drumul până în Bansko, la snowboard, şi am profitat pentru a ajunge şi la Mănăstirea Rila.
Am mers să o vedem pe de o parte datorită localizării deosebite – e înconjurată de păduri dese şi izolată la o altitudine de peste 1000 m, apoi pentru că este un lăcaş de cult cu o semnificaţie majoră pentru cultura şi spiritualitatea Bulgariei. Nu în ultimul rând, am apreciat arhitectura şi frescele vii, exemple de Renaştere bulgară de sec. XVIII-XIX.

Aprilie

Sfântu Gheorghe şi Mila 23, Delta Dunării

aprilie img_2536 img_9494-hdr img_2181

La început de aprilie am petrecut o săptamână magică în Deltă.
Mai întâi la Green Village, unde primele 4 zile au trecut aproape fără să ne dăm seama. Are Sfântu o magie prin care îţi umple zilele cu lucruri frumoase, deşi propriu-zis nu faci nimic decât să te plimbi la pas, să stai la poveşti sau să te laşi mângâiat de soare şi de vânt.
Apoi, am schimbat locul în căutarea unor experienţe diferite ce ne aşteptau fix în “buricul” deltei, la Mila 23: Paştele pe rit vechi, la lipoveni, ture cu barca pe canalele Dunării Vechi şi o excursie în Letea care ne-a făcut să ne îndrăgostim definitiv de Deltă.

Mai

Tălişoara, Covasna

mai img_2471-2 img_3665-hdr img_5539

La final de mai, am petrecut un week-end în Ţinutul celor Trei scaune, la invitaţia celor de la Castel Daniel.
O experienţă memorabilă, într-un loc deosebit!
Nici nu avea cum să fie altfel când depui multă pasiune şi restaurezi un castel din sec. al XVII-lea pentru ca şi alţii să se bucure de el. Când acesta se află şi într-un cadru natural idilic – Cheile Vârghişului, atunci ai parte de o experienţă completă, numai bună de recomandat şi altora.

Iunie

Vama Veche

iunie_vama img_3953 2_img_4029-edit_fb 1_img_4052_fb

Bifat, doar din nostalgie.

Costeşti, Vâlcea

iunie_vatra img_5918_ok img_4982-hdr img_4508_ok

Locul în care am văzut pentru prima data mii de licurici.
Chiar acolo, în zavoiul de pe domeniul Hanului Vatra. Week-endul acela s-a transformat într-o mini-vacanţă “haihui” cu o tură prin Cheile Bistriţei, combinată cu o panorama din vârful unei “meteore” vâlcene, plus cazarea deosebită de care am avut parte în acest han autentic.
Oltenia de sub Munte, cum este cunoscută această regiune, are mult mai multe de oferit decât celebra mănăstire Horezu, fapt pentru care vom reveni!

Iulie

Litoralul bulgaresc al Mării Negre şi insula Samothraki, Grecia

iulie img_6571 img_6199 img_7265-hdr-2

Un proiect început în 2015 a fost documentarea plajelor mai puţin cunoscute de la Marea Neagră. Dacă în 2015 am parcurs partea de nord a litoralului bulgăresc, vara această ne-am întors pentru a ajunge până în sud, la graniţa cu Turcia.

August

Munţii Ciucaş şi Munţii Făgaraş

august 20160822_104221 img_7790-pano-edit-2 img_9250

Luna august ne-a oferit două ieşiri foarte diferite, una scurtă şi intensă în Munţii Ciucaş şi o drumeţie extinsă în Făgăraş, pentru a pune în practică un plan mai vechi: parcurgerea întregii creste, de la est la vest.
Creasta Făgăraşului e probabil cel mai spectaculos şi dificil traseu montan marcat pe care îl poţi face în România. Am adunat aproape 100 de kilometri în 5 zile şi o diferenţă de nivel pe urcare de peste 6000 de metri. A fost o plăcere şi n-am putut să nu împărtăşim pe larg povestea.

Septembrie

Dobrogea (Vadu, Corbu, Jurilovca şi Cheile Dobrogei)

septembrie a_img_9939 b_img_9894

Am umblat mult prin lume, însă parcă nicăieri senzaţia de aer şi nemărginit nu este atât de acut perceptibilă ca în Dobrogea. Intiderea nesfârşită de câmpuri, linia joasă a orizontului, drumurile lungi, satele pescăreşti şi plajele infinite fac din acest colţ de ţară locul în care am revenit cel mai des în 2016.

Dobrogea plină de animalute fascinante şi Dobrogea minimalista au completat ieşirile în Deltă şi n-au umplut sfârşiturile de săptămână cu energie.

Octombrie

Măgura, Buzău

octombrie img_1561 img_0793 img_0506

Octombrie a fost luna cu cele mai multe recompense.
Am fost tare norocoşi să ajungem de două ori în judeţul Buzău, pentru a surprinde toamna în cea mai frumoasă ipostază a sa: în mijlocul pădurii, la Pensiunea Cetăţuia. Proprietarii nu au tăiat niciun copac, ci au ridicat într-o poieniţă acestă clădire de mici dimensiuni, cu bun gust şi cu elemente din arhitectura şi materialele tradiţionale zonei.
Cu ocazia acestor ieşiri am constatat că Buzăul ascunde locuri ireal de frumoase, pe care le păstrează învăluite într-o aura de mister care s-a disipat de mult în alte părţi.

Ca o reuşită personală, trec la realizările din octombrie şi faptul că mi-am înghiţit spaima cumplită de a vorbi în public şi am fost speaker la eTravel Conference unde am povestit despre proiectul Un An HaiHui. Poate mai încerc şi cu alte ocazii!

Noiembrie

Păsarile din Mogoşoaia şi Sinaia

noiembrie img_3516 img_3459 img_3606

Am ieşit doar putin, în căutarea ciufului de pădure, a piţigoilor şi a altor înaripate energice şi simpatice. Am recuperat însa în decembrie.

Decembrie

Şirnea şi Holbav, Braşov

holbav img_2654 img_2682 img_4393

Începutul iernii ne-a prins în zona Bran-Moieciu, unde am avut parte de o primă ninsoare adevărată şi de un viscol puternic care ne-au surprins hoinărind pe dealurile din Holbav. Aşa am petrecut codul galben de vreme “rea” şi zău că ne-a plăcut! Pe lângă faptul că în această zonă sunt unele dintre cele mai frumoase sate româneşti, ceea ce ne-a încălzit profund (şi la proporiu şi la figurat) a fost ospitalitatea oamenilor care ne-au primit în casele lor, lângă sobă.

Crăciun în Sfântu Gheorge, Delta Dunării

decembrie img_3498 img_3539 img_3967

Cum puteam încheia anul dacă nu în Delta, la Green Village? Am mers de Crăciun şi ne-am lăsat surprinşi de vreme (nu aşa de frig cum ne aşteptam), de plaja nesfârşită şi plină de cochilii, de natura pudrată cu un pic de zăpadă şi de răsfăţurile culinare cu care membri echipei Green Village ne-au tentat în cele trei zile petrecute acolo.
Cronica unui Crăciun inedit, petrecut în Delta Dunării, un material de citit pentru cei dispuşi la o mini-aventură în acest capăt de Românie.

Sentimentul care ne-a însoţit în toate aceste călătorii a fost unul de recunoştinţă. Am apreciat fiecare oportunitate de a ieşi, de a călători şi de a descoperi aceste locuri.

Dar cel mai mare privilegiu a fost faptul că am putut sa vă să împărtăşim aceste experienţe, în speranţa de a va inspira şi de a va trezi interesul pentru călătorii! Dacă am reuşit, ne bucurăm, dacă nu, mai încercăm şi în 2017!