Din neștiință combinată cu ignoranță am zburat ca o zână spre Paris, convinsă fiind că Disneyland este despre un decor de basm prin care te plimbi fascinat și te atinge bagheta plină de magie a copilăriei.

În mare, nu m-am înșelat deloc în privința decorului – ba chiar mi-a depășit așteptările pe alocuri – însă în privința magiei, ei bine, a venit sub o formă cu totul neașteptată.

Despre parc, la mai bine de 25 de ani de la deschidere

Disneyland Paris
este de fapt amplasat în Marne-la-Vallée, un oraș nou, aflat în zona de est a capitalei Franței. Până acolo am făcut aproximativ 35 de minute cu Magic Bus-ul, un fel de shuttle personalizat, care pleacă direct din fața aeroportului.

Chiar la intrarea în parc e gara (Eurostar + RER), iar stația se numește Marne-La-Vallee-Chessy, în caz că dorești variante alternative de a ajunge la Disneyland. Din Paris, trenul face cam o ora și costă în jur de 7 EUR/sens.

Dacă ai aterizat pe aeroportul Charles de Gaulle și vrei să ajungi direct la parcurile de distracție poți opta pentru un TGV care te duce la stația Marne-La-Valleé. Ajungi cam în 12 minute, iar biletul te costă 15 euro.

Parcul are trei zone mari:

1️⃣ Disney Village, plin de magazine, săli de cinema, restaurante și galerii

2️⃣ Disneyland Park, zona ințială, parcul inițial, cel dominat de imaginea castelului

3️⃣ Walt Disney Studios Park, o zona mai nouă, deschisă în 2002 și plină de atracții tari

💁 Pachetele Disneyland Paris de la DERTOUR oferă intrare în toate parcurile, în zile consecutive. Se pot customiza pe gustul fiecăruia și achiziționa de la TUI TravelCenter.

Despre opțiunile de cazare

Eu aș completa aceste trei zone de mai sus cu încă una: Disney Hotels.

În perimetrul parcului sunt 6 hoteluri. 5 dintre ele sunt grupate și sunt foarte diferite datorită numărului de stele și tematicii alese.

• Disney Hotel Cheyenne 2* oferă o primire direct în Vestul Sălbatic
  • Disney Hotel Santa Fe 2* seamănă cu unul de pe celebrul drum american Route 66
  • Disney Sequoia Lodge 3*, cel în care am fost noi cazați, este amplasat pe malul lacului și se remarcă prin tema “cabana din pădure”. Singurul dezavantaj serios pe care l-am remarcat este numărul redus de prize în cameră.
  • Disney Newport Bay Club 3*, o “casă” englezească din anii ’20, renovată și sclipitoare
  • Disney Hotel New York 4* te trimite direct în “The Big Apple” cu luxul său în stil art deco și cu arhitectura de zgârie nori.

La ceva distanță față de ele, chiar înainte de intrarea în parc, este amplasat cel mai mare și luxos dintre ele: Disneyland Hotel 5*, experiența “supremă”, locul unde toți oaspeții se vor simți cu siguranță regi și regine. Sau prinți și prințese, ați prins ideea.

💁 Pentru a afla prețurile din acest moment și ofertele disponibile, colegii mei din agențiile TUI TravelCenter îți stau la dispoziție.  Tel.: 031.438.73.21, 031.438.73.22 sau oferte@tui-travelcenter.ro

În afara parcului mai există câteva alte hoteluri, acesibile cu mașina. De asemenea, până la urmă și cazarea în Paris este o opțiune și apoi, transfer până în parc.

Dar marele avantaj de a sta la unul dintre hotelurile din incinta Disneyland-ului este că vei avea acces în parc mai devreme decât restul publicului. Și asta contează enorm, o să vezi de ce!

Cultul statului la coadă

Începând de la accesul în parc (presupune scanarea bunurilor), continuând cu cel la obiective și terminând cu statul la rând pentru a face poze cu personaleje, totul este o mare coadă.

Există însă câteva metode de a eficientiza timpul petrecut așteptând!
Una dintre ele este folosirea fast pass-ului (opțiune pe care o au toate bilelete de acces), care permite o programare în avans, un fel de rezervare a intrării la un anumit obiectiv, într-un interval orar prestabilit. Nu merge folosit la toate obiectivele (sunt semnalate pe hartă cele care permit această opțiune) și e musai să te prezinți la ce ai rezervat, pentru că nu poți face altă programare până nu o consumi pe cea anterioară. Există și varianta de fast pass VIP, care “sare” această obligativitate. E bine de știut și că numărul fast-pass-urilor eliberate pentru un anumit obiectiv, în respectivul interval orar, este limitat.

Fast pass-ul combinat cu vizitarea parcului în extra-sezon (toama târzie, iarna și primăvara devreme) și alegerea unei zile din cursul săptămânii este, în opinia mea, combinația câștigătoare. Adică timpul la cozi va fi mult diminuat, de exemplu de la 2h la câteva zeci de minute.

În sezon, înțeleg că nu este deloc neobișnuit să stai și o ora și jumătate la coadă pentru a te da într-un montagne-russe, experiență care durează 1 minut.

Încă un amănunt util! La toate atracţiile, există panouri care estimează durata de aşteptare la coadă (cea normală, fără fast-pass-uri). Nu este mereu precisă, dar îți da o idee despre ce te așteaptă.

Atracțiile testate de noi și gestionarea adrenalinei

Mă așteptăm să ne dăm în ceșcuțe, să alunecăm pe lângă zâne și să zburăm cu mini-navete spațiale. Adică să ne retrăim copilăria. Când colo, am nimerit la Disneyland-ul interzis gravidelor, oamenilor cu boli cardiace și celor cu probleme legate de tensiune.

🥇 Și am început în forță cu Hollywood Tower (sau Tower of Terror), căruia eu i-aș da nota 9 pe scara “adrenaline junkies”. Nu vă pot descrie senzația de cădere abisală cu liftul pe întuneric. E ceva … cumplit! Cum-plit! Musai de încercat măcar o dată în viață, chit că o să aveți niște macaroane în loc de picioare când ieșiți de acolo.

🥈Am continuat cu drăcovenia ce poartă semnătură celor de la Aerosmith și anume Rock ‘n’ Roller Coaster. Deja aici am ascultat sfatul “veteranilor” și mi-am adus aminte și de experiențele cu barca prin Pacific, între insulele din Galapagos,  am țipat și am închis strâns-strâns ochii, dar tot mi-au țâșnit lacrimi din ei. Bine, țipat nu e chiar acțiunea care redă exact urletele mele, dar ce mai contează, a funcționat! 8.5!

🥉Înarmată cu aceste două metode de supraviețuire, am mers și la roller costerul Indiana Jones, unde aproape am renunțat când am văzut cum te dă peste cap. Spre deosebire de anterioarele, acesta este în aer liber și …vezi! Vezi înainte ce te așteaptă!
Aici am dat tot ce am avut mai “bun” în mine și m-am oprit din urlat când nu am mai avut aer. De deschis ochii, nici gând! 8, pentru mine.

🏅Big Thunder Mountain a încheiat periplul “big thrills” și a marcat o premieră: am deschis ochii și am țipat moderat, după cum se poate observa! Bun, un 7.5 cinstit!

Video: Cristi Zaha, DERTOUR România

Lejerele Toy Soldiers Parachute Drop și Haunted House aproape că nici nu le-aș mai menționa, pentru că au fost la finalul turului și eram deja “blazată”.

În schimb, aș spune două vorbe despre experiență “Ratatouille”, un periplu 4D foarte-foarte bine făcut, care ne-a păcălit creierul să creadă că efectiv vom primi un dop de șampanie în față și apoi vom înota în valuri de spumă!

Poze cu eroi

Parte din surprizele pregătite de DER Touristik – unul dintre cele mai mari concerne turistice germane, care anul trecut a sărbatorit 100 de ani de dragoste pentru cătălorii – a fost și faptul că am avut parcul doar pentru noi, o seară întreagă. Așa am apucat să facem poze cu o bună parte dintre personajele Disney, care altfel sunt accesibile numai după un timp îndelungat petrecut la coadă și un cost de câteva zeci de euro.

Despre Paradele Disney

Pe parcursul zilei, în diferite locuri din parc, sunt mai multe evenimente și parade care au loc după un program bine stabilit, disponibil atât la față locului pe suport tipărit, cât și on-line, aici: http://www.disneylandparis.com/en-us/entertainment/shows-and-parades-în-disneyland-parks/

Noi am ajuns la parada de seara, în jurul orei 17:00, care este și cea mai spectaculoasă. Ne-am găsit cu greu un loc un pic mai în față, în preajma Castelului și ne-am lungit gâturile pentru a vedea cât mai bine.

Nu mi s-a părut a fi o mare diferența între copii și adulți aici, la Disneyland. Deși experiența mea pe acest segment de călătorii este mai mult decât limitată, tind totuși să cred că așa se “măsoară” succesului unui parc de distracții: prin estomparea graniței dintre copilărie și viața adultă.

Sfaturi și informații utile:

• Folositor și comlpet, site-ul oficial: http://www.disneylandparis.com/
  • Harta interactivă a atracțiilor este aceasta: http://www.disneylandparis.com/en-us/attractions/map/
  • Pe mine m-a încurcat destul de tare rucsacul foto în rollercostere. Până la urmă l-am “îmbrăcat” pe picioare ca să nu-l pierd. Mă gândesc că poate fi periculos să zboare obiecte, de aceea este bine să îl lăsăți în grijă cuiva sau să-l ancorați bine de voi.

Prețuri

• Dacă alegi un pachet DERTOUR prin TUI TravelCenter, accesul în parc este deja inclus și are avantajul că oferă o ora în plus de “liniște”, până la ora oficială de deschidere.
  • Dacă nu, în afară de modalitățile cunoscute de cumpărare a biletului de intrare (online sau la fața locului – de la 63 Euro/adult și 56 EUR/copil pentru varianta MAGIC), am intels că mai există încă o varianta, un pic mai ieftină: persoanele care locuiesc (legal) în zona Île-de-France pot cumpără așa-numitul “billet Francilien”, care costă pentru adulți 40, respectiv 50 Euro în weekend, vacanțe școlare și sărbători), pentru o zi prestabilită și intrare în cele două parcuri. Biletul poate fi cumpărat de rezidentul Île-de-France pentru oricine (indiferent de cetățenie, domiciliu). Biletul este nominal, iar vizitatorul va trebui să aibă la el un act de identitate.
  • Nimic nu poate trece drept ieftin aici, în parc, așadar pregătiți-va sufletește să lăsați cel puțin câteva zeci bune de euro pe zi peste pachetul de transport + cazare + mic-dejun/demi-pensiune + acces în parc pe care presupun că l-ați achiztionat. Măcar o dată în viață, merită!
  • Prețurile la mâncare încep de pe la 4 EUR un bretzel, urcă la 10-11 EUR pentru un hotdog și apoi încep cele pentru mâncare ceva mai adevărată.
  • Dacă aveți doar micul dejun inclus, atunci varinanta de masă oferită de hotelul la care am stat noi (Sequoia Lodge 3*) mi s-a părut cea mai potrivită: all you can eat cu 35 EUR. Și chiar oferă diversitate maximă.
  • Prețurile la suveniruri, pe lângă faptul că sunt alniate indiferent de magazin, sunt măricele bine. Insignă cu Yoda pe care am luat-o să o fac cadou a costat 10 EUR.