În fiecare destinaţie în care ajungem, ne propunem să testăm câteva locuri de cazare, de la resorturi de lux la hoteluri, vile sau case rurale şi să împărtăşim cu voi experienţa avută şi informaţiile adunate.

Prima dată m-am întâlnit cu numele Labranda la începutul acestui an, după care am început să îl văd peste tot, inclusiv la Târgul de Turism de la Berlin. Acolo, tocmai ce era anunţată deschiderea a trei noi hoteluri sub acest brand.

Iniţial, numele mi-a rămas în minte datorită rezonanţei puternice – Labranda – şi a unui iz de familiaritate pe care mi l-am explicat mai târziu. Apoi, când am văzut ce prezenţa puternică are în Insulele Canare, destinaţia către care avem deja bagajele făcute, n-am mai stat pe gânduri şi am mers să vedem despre ce este vorba.

Labranda Bronze Playa 4*, Gran Canaria

Fabienne este înaltă, are o ţinută ireproşabilă şi afişează un zâmbet larg.
Mă întâmpina în holul spaţios al hotelului la care ne-am cazat cu o noapte înainte. Îmi marturisteşte că lucrează în turism de-o viaţă, a fost ghid mai bine de 20 de ani şi are o lejeritate remarcabilă în a prezenta…orice.

IMG_8049 IMG_7939

Deşi îmi spune că sufletul ei este aici, în acest hotel cu care are o “relaţie” lungă, de dinainte să fie Labranda, nu mi-l ridică în slăvi, ci  îl apreciază cu mare onestitate.
După ce acoperă detaliile “tehnice”, precum numărul de camere – 178 distribuite pe cinci etaje, amplasarea într-adevăr excelentă, în centrul staţiunii Playa del Ingles, la doar 400 m de plajă şi punctează anul 2014, acela în care hotelul a intrat în portofoliul Labranda – îmi spune franc şi care sunt lucrurile de îmbunătăţit la această propriete.

De exemplu, observ că sunt câteva zone uşor decolorate pe fundul piscinei, de altfel încălzită în timpul iernii? Observ.
Ei bine, au apărut anul trecut, dar, cum nu mai au low season în Gran Canaria, iar hotelul este plin de turişti tot timpul anului, pur şi simplu nu au când să închidă piscina şi să uniformizeze diferenţa de culoare.

Observ că au doar o piscină puţin adâncă, pentru copii foarte mici şi o singură zona de joacă amenajată pentru ei? Observ.
Ei bine, Labranda Bronze Playa nu este un hotel gândit pentru familii cu copii. Chiar dacă îi primesc fără probleme (nu este Adults Only), numărul opţiunilor de distracţie pentru cei mici este limitat.

Atunci, cui se adresează acest hotel?
Mă lămureşte că Labranda Bronze Playa este un hotel potrivit pentru clienţi maturi, de diferite naţionalităţi, cupluri în general, care vor să se relaxeze într-un loc în care să se simtă la fel de confortabil ca în propria lor casă. Genul de turisti care vor entertaiment lejer pe timp de zi (aqua gym, stretching, yoga, petanque), iar seara agrează show-urile interactive, cu DJ sau serile tematice de flamenco, magie etc.

Aflu că hotelul are oaspeţi care preferă să petreacă toată iarna aici – da, trei luni – şi că unii dintre ei sunt fideli, ce se cazează an de an, de pe vremea când hotelul era o clădire cu apartamente de închiriat. Adică înainte de 2014.
Aşa se explică şi premiile, acreditările şi notele de pe TripAdvisor, de care Fabienne îmi menţionează cu încântare, în timp ce trecem pe lângă recepţie.

Plusurile hotelului mă lasă să le descopăr singură, în cele două zile cât ne-am luat răgaz să stăm acolo.

CAMERELE – Happiness

Mari, spaţioase, cu două încăperi, două paturi care se pot alătura şi balcon generos. Aşa arată şi camera noastră şi, aşa cum aveam să aflu în curând, majoritatea camerelor de la hotelurile Labranda din zonă.

Sunt, de fapt, foste apartamente care au căpătat o personalitate nouă prin recompartimentare şi decoraţii specifice Gran Canariei. Nu va aşteptaţi la opulenţă sau detalii preţioase.
Cuvintele cele mai potrivite sunt: simplitate, minimalism, curăţenie.

IMG_7928-Edit IMG_7925 IMG_7922-Pano-Edit

Hotelul este o clădire în formă de U, deci vederile sunt variate (fie la stradă, la piscină sau la mare şi sunt influenţate de etaj) şi, ca o consecinţă, camerele au preţuri diferite, iar hotelul are o politică proprie de upgrade-uri.

RESTAURANTUL, BARURILE ŞI TERASELE

Zonele comune sunt cele mai zumzăitoare, în special în preajma meselor.

Dincolo de varietatea bufetului specific regimului de masă All Inclusive, de show-urile live de gătit, de zonele în care este împărţit restaurantul şi de terasele separate pentru fumători şi nefumători, mie mi s-au părut simpatici şi pe faza angajaţii.
Mereu acolo, mereu să te întrebe dacă mai vrei ceva, dacă îţi lipseşte ceva, dacă, şi ce ţi-a plăcut. Şi nu cred că avem noi figuri aparte, ci sunt ei bine instruiţi şi orientaţi către clienţi.

IMG_7932 IMG_7934 IMG_8031

PISCINA ŞI JACUZZI-ul
Uite, vezi zona asta mai retrasă? Dacă aş fi client, mie aici mi-ar plăcea să stau, îmi şopteşte Fabienne indicând spre zona din dreapta barului, la câţiva zeci de metri de piscină.
Se pare că majoritatea clienţilor preferă totuşi un şezlong în buza ei pentru că acolo este, de fapt, aglomeraţia. Cum piscina este şi încălzită pe timpul iernii, e uşor de înţeles de ce este atât de apreciată.

Rămâne să iau pulsul locului şi pe seară, când începe programul profesionist de entertaiment, pe scena din faţă grădinii verticale.
E greu de îngrijit, dar atât de frumoasă, îmi spune ea, referitor la grădina.

Acum, străbatem piaţeta care desparte Bronze Playa de un al hotel Labranda. Unul emblematic pentru Playa del Ingles.

— Un sejur la Hotelul Labranda Bronze Playa 4* costă 442 euro/persoană, AI. Simularea de preţ este făcută la data publicării acestui material pentru perioada 04.06-10.06.2017, doar pentru cazare. Tariful şi disponibilitatea pot fi verificate pe acest link. —

***

Labranda Playa Bonita 4*, Gran Canaria

Aici, tot cu un zâmbet, ne întâmpina Florian şi Eva, directorul general, respectiv responsabilul de PR al acestui hotel. Mi se pare remarcabil cum fiecare hotel Labranda, deşi multe procese sunt optimizate şi gândite la nivel de lanţ, are propriul responsabil cu relaţiile publice.

Asta înseamnă grijă pentru client şi unul dintre motivele pentru care acest hotel a fost distins cu premiul Holiday Check în 2017. Holiday Check este cel mai mare portal adresat vorbitorilor de limba germană, care evaluează anual hoteluri din peste 35 de ţări şi le răsplăteşte pe cele care au primit “votul publicului”.

Aici e mult aer, îmi spune Florian, descriind un semicerc larg cu braţele.
Acest lucru se datorează în primul rând vederii minunate către lanţul muntos din centrul insulei, panorama pe care o clienţii o admira fix din piscina încălzită.

Imagine preluata de pe siteul www.labranda.com

Labranda Playa Bonita a urmat acelaşi parcurs că şi Bronze Playa: unul dintre ansamblurile emblematice de aici, din Playa del Ingles (Maspalomas), datorită celor 4 clădiri circulare, tip turn, a fost reformat în 2014 că parte a lanţului Labranda.

Având în vedere distanţa foarte mică dintre hoteluri, am fost curioasă să aflu care este poziţionarea fiecăruia.
Mai precis, cărui tip de client se adresează Playa Bonita?
Mă hazardez să judec după lumea diversa prezenţă la piscină, şi spun că mie mi se pare pentru toată lumea. Nu mă înşel prea tare. Florian îmi confirmă că hotelul pe care îl conduce se adresează tuturor tipurilor de clienţi cărora le place animaţia, atmosfera relaxată şi, în plus, Playa Bonita este family-friendly.

Graţie unui spaţiu deschis generos, este loc pentru toată lumea. Lucru absolut necesar, având în vedere cele 257 de camere care sunt mai tot timpul pline.
Cum reuşesc acest lucru? Prin raportul calitate-preţ excelent şi prin aceeaşi grijă faţă de client pe care am menţionat-o mai sus.

CAMERELE sunt similare cu cele de la Bronze, cu un plus distinctiv: peretele exterior semi-circular care da senzaţia de spaţiu mărit.

Mi-a plăcut aici, aşa încât am revenit şi pe seară, să văd care este atmosfera din preajma mesei, servite în acelaşi sistem All Inclusive.
Am dat peste un spectacol de artificii (probabil de la Saint Patrick’s Day) care a scos tot hotelul în jurul piscinei.

IMG_8233-2 IMG_8187-2 IMG_8227-2

Un sejur la Hotelul Labranda Playa Bonita 4* costă 434 euro/persoană, AI. Simularea de preţ este făcută la data publicării acestui material pentru perioada 10.09-16.09.2017, doar pentru cazare. Tariful şi disponibilitatea pot fi verificate pe acest link. —

***

Labranda Marieta 4*+, Gran Canaria

Mergem puţin pe jos şi intrăm în cel de-al treilea hotel Labranda din Playa del Ingles.
Simt un alt aer aici! Unul de Adults Only. Aceasta este poziţionarea hotelului, exclusiv dedicat adulţilor.

În timp ce Fabienne mă conduce prin lobby-ul excesiv de spaţios, mă uit afară, la piscină, şi nu văd decât două-trei cupluri.

IMG_7957 IMG_7950

Apoi, facem o vizită la restaurantul La Cascada, unde sunt surprinsă de numărul mare de mese şi de minuţiozitatea cu care şeful de sala dirijează o armata de oameni pentru a aranja la dungă totul: cartea de băuturi, decoraţiile, tacâmurile şi bufetul.

Vine ora prânzului şi, din clipă în clipă, primii clienţi vor începe să sosească în restaurant.

IMG_7994-2 IMG_8025 IMG_8024

Pentru cine atâta grijă, dacă la piscină e aproape gol, întreb contrariată?
Aici oamenii nu stau la piscină în timpul zilei. Preferă să mergă la plajă sau să se relaxeze pe terasă, îmi răspunde natural Fabienne.
Nu înţeleg nimic, până când nu ajungem la ultimul etaj.

TERASA ZEUS – bar&lounge la înălţime

Terasa face cât toate stelele acestui hotel. Şi mie mi-ar ţine şi loc de masă.
E plină de lume şi acum înţeleg de ce oamenii care ocupă cele 190 de camere preferă să petreacă timp de calitate aici. Atmosfera este una de relaxare totală, muzică în surdină, cocktailuri la bar – care se numeste, in mod divn, Zeus Rooftop Bar, paturi balineze, jacuzzi şi o privelişte încântătoare către mare şi dunele din Maspalomas.

Nu fac poze, ca să nu deranjez lumea.
Prefer să mă întorc pe seară, când oamenii, îmbrăcaţi elegant, coboară la masa de seară. Aleg bine momentul şi prind un apus de zile mari.

IMG_8123 IMG_8116-Pano IMG_8109 IMG_8103

SPA-ul
Pe lângă toate serviciile comune hotelurilor Labranda, Marieta se mândreşte cu Fukushi SPA. Care e tot timpul plin, semn că tratamentele şi procedurile oferite clienţilor sunt apreciate şi foarte căutate.
Există Oferta del Dia, iar oaspeţii celorlalte hoteluri Labranda au discount-uri speciale. Loc să prindă, doar!

IMG_8150-Pano IMG_8142 IMG_8139

— Un sejur la Hotelul Labranda Marieta 4*+ costă 442 euro/persoană, AI. Simularea de preţ este făcută la data publicării acestui material pentru perioada 30.08. – 05.09.2017, doar pentru cazare. Tariful şi disponibilitatea pot fi verificate pe acest link. —

S-a înnoptat de-a binelea afară şi e timpul să mă retrag la noi la hotel, pentru masa de seară.

Mai petrec puţin timp documentându-mă despre lanţul Labranda şi aflu că dispune de peste 9.000 de camere, în 42 de hoteluri din Insulele Canare, Egipt, Maroc, Grecia, Malta, Italia şi Turcia şi că a fost fondat de Grupul FTI în septembrie 2015.

Iar în privinţa numelui Labranda, care îmi sună oarecum cunoscut, am aflat că a fost insiprat din “Labraunda”, un sit arheologic aflat acum în partea de sud-vest a Turciei. În perioada elenistică, Labranda era locul sacru (altarul), în care se adunau reprezentanţii dinastiei aflate la conducerea regiunii.
Prin extensie, “Labranda Hotels&Resorts” ar însemna un “loc în care oamenii să se adune şi să petreacă împreună vacanţe de neuitat”.

Dar cum hotelul în care stăm nu e totul intr-o vacanta, să vedem ce are insula de oferit!
Avem de la Fabienne nişte tips-uri grozave pentru Gran Canaria şi dorim neapărat să ajungem în câteva dintre locurile indicate de ea.
Aşadar, la somn şi la drum!

Informaţii şi sfaturi utile:

• Playa del Inglés este un oraş-staţiune, în zona Maspalomas. De la aeroprtul din Gran Canaria şi până aici sunt 30 km. Noi am făcut cu bus-ul cca. jumătate de ora şi a costat 3,5 euro/persoană.
  • Dacă alegi un pachet turistic(link la TTC contact), cu siguranţă vine cu transfer
  • Până în capitala insulei – Las Palmas – sunt 50 de km.
  • Cele trei hoteluri Labranda văzute de noi sunt amplasate la cca. 400 m de Playa del Inglés (Maspalomas), la 150 m de staţia de bus şi 500 m de centrul de shopping Kasbah.
  • Terenul de golf Maspalomas se află la 5 km distanţă. De asemenea, se poate merge pe jos până la Dunele de la Maspalomas şi la far.
  • Indiferent la ce hotel Labranda sunt cazaţi, clienţii pot utiliza în mod gratuit sala de fitness de lângă Marieta. De asemenea, au acces la SPA-ul de la Marieta şi la oferte speciale pentru proceduri.
  • Toate hotelurile Labranda au o zona de excursii opţionale (Meeting Point), salvamar la piscină şi acces la serviciile unui doctor, în caz de nevoie.
  • Hotelurile sunt împărţite în ‘premium’ (hoteluri de 4* sau 5*, cu standarde înalte), ‘superbeach’ (hoteluri pe plajă, de 4* sau 5*), ‘select’ (all-inclusive), ‘comfort’ (3-4*), ‘charme’ (3-4*), ‘smart & yummy’ (3*, all-inclusive) şi ‘small & friendly’.
  • În prezent, în Fuerteventura (insula vecină) se lucreaza de zor la primul Labranda World Project, un complex imens, care va avea mai multe hoteluri de 4 şi de 5 stele, un mall, teren de golf, multe facilităţi de sport şi divertisment, water-park, centre de întreţinere şi restaurante gândite că “dine-around”. Totul într-un cadru natural, cu peste 2.000 de palmieri. Aşa ceva, e de văzut.

Material realizat cu sprijinul reprezentanţilor FTI Austria şi al managementului hotelurilor Labranda din Gran Canaria, care ne-a primit, plimbat şi povestit, pentru a culege aceste impresii.